Subscribe to RSS
DOI: 10.1055/s-0028-1105005
Über den praktischen Wert des Angiotensintests nach Kaplan und Silah für die Erkennung der renovaskulären Hypertonie
The practical value of the angiotensin test (after Kaplan and Silah) in the diagnosis of arterial hypertension due to renal-artery stenosisPublication History
Publication Date:
16 April 2009 (online)

Zusammenfassung
17 Normotoniker und 69 Hypertoniker (essentielle Hypertonien, renale Hypertonien und Hypertonien bei Nierenarterienstenose) wurden mit dem Angiotensintest nach Kaplan und Silah untersucht. Wir kamen zu dem Ergebnis, daß der Angiotensintest als Suchtest für hämodynamisch wirksame Nierenarterienstenosen bei Hypertonikern und als prognostischer Test für den Operationserfolg bei Hypertonikern mit Nierenarterienstenosen im Vergleich mit den bisher praktizierten Methoden (Nierenarteriographie, seitengetrennte Clearance-Untersuchung) keinen Vorteil bietet und sie nicht ersetzen kann.
Summary
17 normal subjects and 69 hypertensive patients (essential hypertension, renal hypertension, hypertension due to renal-artery stenosis) by the angiotensin-infusion test (after Kaplan and Silah). This test proved not to be a reliable means of detecting hemodynamically significant stenoses in patients with hypertension. Neither was it a good prognostic measure of the success of operation in these patients. This test can not replace the split-function test in patients with radiographically demonstrated renal-artery stenoses.
Resumen
Sobre el valor de la práctica del test de angiotensinas según Kaplan y Silah para el reconocimiento de la hipertensión renovascular
17 normotensos y 69 hipertensos (hipertensión esencial, hipertensión renal e hipertensión en la estenosis de la arteria renal) fueron explorados con el test de la angiotensina según Kaplan y Silah. Llegamos a la conclusión de que el test de la angiotensina, como prueba exploratoria de las estenosis arteriales renales eficientes para la hemodinámica en hipertensos y como test pronóstico del éxito operatorio en hipertensos con estenosis arterial renal, en comparación con los métodos hasta ahora practicados (arteriografía renal, clearance renal bilateral e independiente), no ofrece ventaja alguna y no puede sustituirlos.